ADAY ADAYLIĞIM SÜRECİ!


İstanbul’da bir Konya var. Bu Konya’nın gelişimi, bulunduğumuz anakentte uyum sağlama, yaşadığımız şehri yönetmek, yönetimlerde bulunmak vede pay almak var. Değerli Hemşerilerim ve Dostlarım,24 Dönem Aday Adaylığım süreci nasıl gelişti? İstanbul’da Kurulu bulunan dernek ve vakıflarımız halende kurulması düşünülen hazırlıkları yapılan İstanbul Konya Dernekler Birliği Federasyonu için kafa yoran kanaat önderleri arasında bulunmaktayım.
Ocak ayı içerisinde Konya dernekleri, vakıfları ve kanaat önderleri arasında yapılan toplantılar sonucunda İstanbul da bir Konya var. Biz Konyalıları milletvekili olarak kimler temsil etmeli? Noktasında, MHP Nuri Yüceer, AKparti Numan Güzey, Abdullah Başçı CHP de Benan Baykan isimleri öne çıkmış oldu. Bu kişilerde mevcut siyasi partilerinden aday adayı oldular.
Sonuçta AKparti 1 bölge 18 sıra Numan Güzey,3 bölge23 sıra Abdullah Başçı, CHP 3 bölge 15 sıra Benan Baykan Aday listesinde yer aldılar.2.Bölgede ise AKparti, CHP ve MHP aday listelerinde Konyalı aday bulunmuyor.(Bu durumun bu şekilde olabileceği ihtimali MHP ye Sayın Faruk Bal’a yazılan mektuplarla önbilgisi verildi.)
MHP Genel Başkan Yardımcısı Konya Milletvekili Hemşerimiz Sayın Faruk BAL bulunuyor. Partide etkili ve yetkili bir konumda aynı zamanda seçim işlerinden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı olması münasebetiyle bütün çalışmalarımızı hep bu kanaldan götürdük.
 İstanbul un durumu, konumu Zeytinburnu’nda MHP den yalnız benim aday adayı olmam, İstanbulda, Konyalı tek aday olmam ikinci bölgede 12 ilçenin olması her türlü stratejik bilgiler söz ile dernek başkanlarının gönderdiği mektuplarla anlatıldı. Ayrıca Konya MHP camiası tarafından çok iyi bir şekilde İstanbul daki hassas durumun anlatıldığına inanıyorum. İstanbul’daki Konyalılar arasında birlik ve beraberliğin sağlandığı gelecekteki Konya lobiciliği anlatıldı. Ankara’daki lobi çalışmalarının eksiksiz tam olarak yapıldığına inanıyorum.
Sonuçta Konyalı olarak MHP de tek benim aday adayı olmam, Zeytinburnu’nda MHP de benden başka aday adayı olmaması, bizlerinde aday listesinde olalım, gelecek yarınlar için gerekirse 27.son sıra da olabilir düşüncesiyle dernekler ve vakıf yönetimlerinde dahası Konya insanında umutlar yeşerdi,12 Haziran seçimlerinde bizde varız bilinciyle motive oldular.
11 Nisan saat 17 de listede ismimizin olmaması yüzde 1 ihtimal yüzde 99 galip geliyordu. Bu durum karşısında bütün dernek ve vakıf başkanları yönetim kurulları ve Konya insanında burukluk hâkimdi. (Bağımsız aday ol! Neden Konya insanı yok sayılıyor! Demek-ki MHP nin Konya insanının oyuna ihtiyacı yok vb kişisel üzüntülerin dile getirildiği şok ortamı yaşıyorduk.)
Ben Nuri Yüceer olarak halka inanan, güvenen halkla, derneklerle iç içe olan birisi olarak Konyalılar adına aday dayı olmuştum,30 yıldır MHP değirmenine topal karınca misali buğday tanesi taşıyordum. Bu değirmen buğday öğütmeliydi. Kırıldım, biliyordum-ki bizim ülkemizde, siyaset dirgen yiyerek öğreniliyormuş! Tecrübe insanın yaşıyla değil, yaşadıklarıyla ilgiliymiş!
Biliyordum ki! Siyasette güven, vefa, sabır, anlayış, sorumluluk esas, Sebat, İstikrar temeldi. Bilgi, donanım, birikim olmalıydı. Okumak, Konuşmak, Yazmak gerekiyordu. Zaten bunlar bizde mevcuttu. Ama en çok kırıldığım taraf bu zamana kadar hala İstanbul İl yönetiminden veya MHP genel merkezinden aranmış sen bizim aday adayımızsın dava arkadaşımızsın şu gerekçelerle bu dengeleri gözeterek sizi listeye yazamadık, Sözlerini duymaktı. Siyasetin ana unsuru insan olduğuna göre bunlar dikkate alınmalıydı!
Yaşananlar bundan ibaret artık yeni bir dönem bizi bekliyor. Önceliğimiz İstanbul’da bir Konya var. Onun için çalışmak var, çünkü gurbette, büyük şehirde çok garibimiz, yoksulumuz, yetimimiz, yanlız olan yaşlımız var. Hayata yaşama tutunmaya çalışan çok insanımız var. Biz toplumun önünde olan kanaat önderlerinin sorumlulukları var. Bana ne deyip kenara çekilemeyiz. İnsanımızın duyarsız olması ilgisizlikleri bizim için örnek teşkil etmez. İnsanımıza imkânlarımız bilgimiz ölçüsünde sahip çıkmalıyız. Sen yanmazsan Ben yanmazsam nasıl çıkacak karanlıklar aydınlığa! Unutmayalım-ki, İnsanların en hayırlısı insanlığa hayırı dokunandır.     Kalın sağlıcakla!                    

Yorumlar