Konya Tapu ve Kadastro Bölge Müdürü
Tugay KAYA 2012 yılına ilişkin değerlendirme yaptı.
E-TAHSİLAT
BAŞLADI
Vatandaşlarımızın
Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinde karşılaştıkları sorunları çözmek adına önemli
adımlar atıldığını belirten Kaya “Bu
sorunlardan biri de vatandaşlarımızın işlemleri ile ilgili harçların ilgili
banka şubesine yatırılmasında yaşanıyordu. İlgili Müdürlükten harç makbuzu
alınması, bu belgenin sıra
beklenerek bankaya ödenmesi ve dekontun tekrar
ilgili müdürlüğe verilmesi ve müdürlüklerimizdeki işlemlerin ardından
sonuçlandırılabilmesi zaman ve emek kaybına neden oluyordu. Şimdi ise evraklarını eksiksiz teslim eden vatandaşımız
tapu işlemleriyle ilgili SMS ile bilgilendirilmekte, işlemin hazır olduğunu ve ilgili
banka hesap numarasını bildiren son SMS’ten sonra vatandaşımız bu hesap
numarasına Selçuklu, Karatay ve Meram Tapu Müdürlüklerimiz için ATM’den, internet bankacılığından, cep
telefonundan dilerse de banka şubesinden havale yapabilmektedir. Yatırılan
tutar müdürlüklerimiz sisteminde on-line görülebilmektedir. Böylece
vatandaşlarımızın dekont alması ve bankada sıra beklemesinin önüne geçilmiştir.Bu
sistem yıl içerisinde diğer tüm müdürlüklerimizde de uygulanmaya başlanacaktır.
Ayrıca www.tkgm.gov.tr
internet adresinden on-line randevu alan vatandaşlarımız sıra beklemeksizin
evraklarını önbaşvuru masalarımıza teslim edebilmektedir.
HAZİNEYE 155
MİLYON-TL GELİR
Konya, Aksaray ve Karaman İllerindeki 47
Müdürlükte toplam 778 personel ile görev yaptıklarını belirten KAYA, 2012 yılı
içerisinde bu müdürlüklerde 329.411 işlem yapıldığını, yaklaşık 1 milyon 320 bin kişinin Tapu ve
Kadastro Müdürlüklerine geldiğini ve bu işlemler karşılığında 155 Milyon 330
Bin TL nın hazineye gelir kaydedildiğini aktardı.
TAPU
İŞLEMLERİNDE TAŞINMAZIN BULUNDUĞU İLÇEYE GİTME ZORUNLULUĞU KALKIYOR
Tapu işlemlerinde taşınmazın bulunduğu
İlçe Tapu Müdürlüğü’ne gitme zorunluluğu her geçen gün biraz daha azalmaktadır.Bölge
Müdürlüğümüz yetki alanında bulunan Karatay,
Aksaray ve Karaman Tapu Müdürlüklerine yetki alanı dışındaki taşınmazlara
yönelik satış ve ipotek işlemleri
için yetki verilmişti. Şu an ise bu yetkinin kapsamı ve müdürlük sayısı yurt
genelinde artırılmıştır. Mülkiyete yönelik satış,
intikal, bağış(hibe), trampa, taksim, ölünceye kadar bakma akdi, intifa, ipotek
işlemleri ile tapu kaydı ve tapu sureti talepleri için yetki verilmiştir.
Bölge Müdürlüğümüz yetki alanındaki yetkili müdürlük sayısı üçten ona
çıkartılmıştır. Bu müdürlüklerimiz ise Karatay,
Aksaray, Eskil, Karaman, Ayrancı, Ereğli, Akşehir, Beyşehir, Seydişehir, Kulu
Tapu Müdürlükleridir
TAPU VE
KADASTROYA AİT TÜM VERİLER BİLGİSAYAR ORTAMINDA
Bölge Müdürlüğümüz yetki alanındaki birçok
birimde kadastro çalışmaları 1970’li yıllarda yapılmış ve aradan geçen 40
yıllık zaman içerisinde o gün üretilen haritalar yıpranmış ya da güncelliği
azalmıştır.
Bugün bu haritalar uydu teknolojisi ile
yenilenmekte, arazi toplulaştırması ve imar uygulamaları ile güncel, sağlıklı
ve hızlı ulaşılabilir veriler haline dönüştürülmektedir. Yatırımcı kamu kuruluşları da bu verileri
kendi sistemlerinden görebilmekte böylece zaman ve emek kaybının önüne geçilmektedir.
Bugün tüm tapu müdürlüklerimizde TAKBİS
ile online işlem yapılmaktadır. T.C. vatandaşlık numaralarının TAKBİS’e
girişleri 2013 yılında tamamlanarak tüm paydaş kurumlara tapu bilgilerinin on-line
verilmesi ile e-devlet projesine önemli katkı sağlanacaktır.
TAPU VE KADASTRO MÜDÜRLÜKLERİ YENİLENİYOR
2012 yılında 11 müdürlüğümüzde Tapu ve
Kadastro Genel Müdürlüğü konseptine uygun tadilat ve tefrişat çalışmaların
tamamlanmış olup, 2013 yılında 22 Müdürlüğümüzde daha bu kapsamda çalışma yapılacaktır.
Meram İlçesinde bulunan Bölge Müdürlüğü hizmet binasında da tadilat
çalışmalarının devam ettiğini belirten ve bu nedenle rahatsızlıktan dolayı vatandaşlarımızın
gösterdiği anlayışa teşekkür eden KAYA Bölgesine bağlı 32 Müdürlüğün TSE EN ISO 9001:2008
Kalite Yönetim Sistemi Belgesi aldığını, Toplam Kalite anlayışına uygun
çalışmaların artarak devam edeceğini aktardı.
Yorumlar
Yorum Gönder