kapalı Spor Salonu Yapılacak.



TBMM PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU 2013 BÜTÇE GÖRÜŞME SÜRECİNDE BAKANLARA BOZKIR’I İLGİLENDİREN KONULARDA SORULAN SORULAR
GENÇLİK VE SPOR BAKANINA
MUSTAFA KALAYCI (Konya) – Spor Müsabakalarına Dayalı Sabit İhtimalli ve Müşterek Bahis Oyunlarının Özel Hukuk Tüzel Kişilerine Yaptırılması Hakkında Kanun var. Gerçi bu sorun biraz da Başkanlık Divanını da ilgilendiriyor. 31’inci maddesinde diyor ki: “Spor müsabakalarına dayalı sabit ihtimalli ve müşterek bahis oyunlarının özel hukuk tüzel kişilerine yaptırılmasının uygulama sonuçlarına ilişkin olarak İdare yılda 1 defa Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonunu bilgilendirir.” Geçen yıl bilgilendirildik ama bu yıl yıl sonuna geliyoruz  bilgilendirilmedik.  Başkanlığın bunu programa almamasından mı, yoksa sizden öyle bir bilgilendirme talebi gelmediği için mi? Bu konuda bilgi verilmedi?
Bir de şunu burada bilgilerinize sunacağım: Tabii, Spor Toto Teşkilat Başkanlığımız birçok ilimizde tesisler yapıyor, birçok spor kulübümüze yardımlar yapıyor da bunların bir kriteri yok mu Sayın Bakanım?
Ben açıkçası bir konuyu burada ifade etmek durumunda kalıyorum. Nedir? Kendi ilçem Bozkır, Konya Bozkır ilçesi. Bizim kapalı spor salonumuz var ama  çatısı akıyor, tabanı bitmiş  bir bakım onarımdan geçmesi gerekiyor.
Şöyle bir durum var yalnız: Burasının geçmişte işletmeciliği Belediyeye verilmiş ama Belediye bütçesinden de buranın, bu bakım onarım masraflarının karşılanması mümkün değil. Ben “Başvurun.” demiştim Belediye Başkanımıza ama bekliyor.  İlla Sayın Bakanım, buraya getirmem ben utanarak söylüyorum bunları.
GENÇLİK VE SPOR BAKANI SUAT KILIÇ (Samsun) – Ben de utandım. Çatısı akan yer yok.
MUSTAFA KALAYCI (Konya) –  Çok da fazla bir para değil,  Devletin tesisi neticede ve bu imkân da var, gençlerimiz bundan da yararlansın. Bu konularda gerçekten objektif bir dağıtım yapılsın.
MUSTAFA KALAYCI (Konya) –Spor Toto Teşkilat Başkanlığından yatırım programına girmeyince, Belediye de işletince giremiyor, öyle bir sıkıntı var.
GENÇLİK VE SPOR BAKANI SUAT KILIÇ (Samsun) – Konya Bozkır spor salonu, belediyenin de olsa kulanım hakkı, çatı akıyorsa parke patlayacak, şişecek demektir. O millî servet ziyanıdır, ben onu üzerime alıyorum yani biz kurumsal olarak bunu üzerimize alıyoruz.


Yorumlar