MERHABA BOZKIR




            Yazı, keşfedildiği günden bugüne kadar insanoğlunun en etkili iletişim araçlarından birisidir. Pek çok tarihçiye göre tarih çağları yazının icadı (M. Ö. 3200) ile başlamıştır. İnsanlığın tüm ortak mirası yazı ile süreklilik kazanmış ve yazmak en yalın ifadesiyle “anlatmanın ve anlaşmanın” en güzel yolu olmuştur. Benim de çok severek yaptığım bu yazma işi, bu kez Bozkır Gündem Gazetesi aracılığıyla bize Bozkırımızla kucaklaşma şansı doğurdu. Elimizden geldiğince bundan sonra bize ayrılan bu köşede yurt ve dünya gündemi ile ilgili, zaman zaman da Bozkırımızla ilgili konularda yazıp çizeceğiz.
            Öncelikle tanımayanlar için kendimi kısaca tanıtayım. Ben deniz Ömür Çakmak, 1985 yılında Bozkır’da dünyaya geldim. İlçemize bağlı Yolören Köyü’ndenim. Vali Kemal Katıtaş İlköğretim Okulu ve Bozkır Anadolu Lisesi’ni bitirdikten sonra lisans öğrenimimi İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nde tamamladım. 2009 senesinden beri Bozkır’da faaliyet gösteren Ömür Eczanesi’ni işletmekteyim. Küçük yaşlardan beri bilim, siyaset, tarih, felsefe ve edebiyat başlıca ilgi alanlarımı oluşturmuştur. Yurt ve dünya gündemi, iç ve dış politika her zaman bir gözlemci olarak ilgimi çekmiştir. Kitaplara olan merakımız ve memleket meselelerine olan duyarlılığımız bizi özellikle üniversite yıllarında bir gözlemci olmaktan çıkarıp bu konularda yazmaya yöneltti. Bu konudaki ilk adımımız –başarısız olan yerel gazete kurma girişimimizi saymaz isek; aynı görüşleri ve hassasiyetleri paylaştığımız Bozkırlı arkadaşlarımızla beraber (daha sonra çok büyüyecek ve binlerce üyeye ulaşacak olan)  Kemalistler.net adlı sosyal medya / forum sitesini kurmak olmuştur. Üniversite bitene kadar da arkadaşlarımızla bu sitenin yöneticiliğini üstlendik. Bu sitede diğer site üyelerinin olduğu gibi benim de siyasi gündem ile ilgili yüzlerce haber, analiz ve köşe yazılarım yer almıştır. 2004 senesinde kurduğumuz ve bizi çok geniş bir kitleye ulaştıran ve yeni dostluklar kazanmamızı sağlayan bu internet medya sitesi 2009 senesinde kapanmışsa da, geçtiğimiz yıl farklı bir içerik ve sunuşla tekrar yayına girmiştir, bundan sonra bu sitede de yeni yazılarımız yayınlanacaktır.

Üniversite yıllarında bir yandan internet medyasıyla uğraşırken bir yandan da çeşitli gençlik dergilerinde makalelerimiz yayınlanmıştır. Ulusal yazılı basında birkaç kez politik şiirlerimiz çıkmıştır. Bu süre zarfında bazı dergilerin yazı kurullarında yer alıp tecrübe kazandıktan sonra;  İstanbul ve Ankara’daki birçok üniversitenin düşünce ve tarih topluluklarındaki vatansever arkadaşlarımızla beraber iki ayda bir yayınlanan; çeşitli akademisyenlerin, aydınların ve milletvekillerinin de yazılarının yer aldığı bir fikir ve strateji dergisi de çıkarttık. Daha sonra bu dergi maddi imkânsızlıklardan ötürü kapandı. Okulumuz bitip eczane açmak için Bozkır’a geldiğimizde uzun süre yazı yazma işinden uzak kaldık. İster istemez Bozkır’ın özel şartlarından ötürü burada gündem de farklılaştı. Ülke gündemiyle ilgili önceliklerin yerini Bozkır’ın sorunlarıyla ilgili öncelikler almaya başladı. Bunun bir yansıması olarak 2009 yerel seçimleri öncesi Bozkır Gündem Gazetesi’nde değerli gazeteci arkadaşım Yılmaz KATUK ile beraber çeşitli röportajlar gerçekleştirdik. Gazetecilik faaliyetleri ilgi alanım olduğu için  eczaneden arta kalan zamanımın çoğunu Bozkır Gündem Gazetesi’nde geçirmeye başladım. Araya askerlik girince bir yıl boyunca tamamen uzak kaldığım yazı yazma işine şimdi de düzenli köşe yazılarıyla dönmüş bulunuyorum. Bana bu imkânı tanıdığı için Bozkır Gündem Gazetesi’ne teşekkürlerimi sunuyorum. Herkese yürekten bir merhaba diyerek başlamak istiyorum. Köşemizin adını “Derinlik” olarak seçtik. Bu köşede yurt ve dünya gündemi olduğu kadar yerel konulara da sık sık değineceğiz. Zaman zaman çeşitli röportajlarla karşınıza çıkacağız. Anlatacak çok şeyimiz var lâkin bu hafta “Bozkırımıza Merhaba” diyerek yazımı sonlandırmak istiyorum. Haftaya görüşmek ümidiyle…

Yorumlar