E-MEZUN PROJESİ BAŞLIYOR


Milli Eğitim Bakanlığı, Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumları mezunlarının işgücü piyasasındaki durumunu değerlendirmek, eğitimle bireye kazandırılan yeteneklerin iş hayatı ile uyumunu değerlendirmek, sistemin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek için mesleki ve teknik eğitim mezunlarını izleme projesi adı altında E-Mezun Projesi başlattı.
Meslek ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş öğrencilerle okul ilişkilerini koparmamak, işveren kesimin aradıkları doğru insanları bulabilmelerini ve kişiye hemen ulaşabilmelerini sağlamak ve bununla birlikte birçok şey amaçlanıyor. Okul arkadaşımı arıyorum sayfası ile mezunlar, aradığı eski sınıf arkadaşlarının ulaşım bilgilerini öğrenebiliyor.
E-Mezun Projesiyle, Mesleki ve teknik eğitim liselerinden mezun olan öğrencilerin işe girip girmediğinin, iş yerlerinde karşılaştığı sorunların ve okuldan aldıkları eğitimin yeterli olup olmadığının tespiti de yapılmış olacak.
Bu kapsamda www.e-mezun.meb.gov.tr adresinde mezun öğrenciler için web sayfası hazırlandı.Web sayfasında öğrenci, okul ve işveren girişlerinin yapılabileceği bölümler yer alıyor. Öğrenciler, özgeçmişlerini ve hangi mesleğe daha yatkın olduklarını belirten formları web sayfasında doldurabiliyor. İşverenler de aradıkları vasıflardaki elemanları yine web sayfasına verdikleri ilanlarla belirtiyor. Site ayrıca meslek liselerinin deneyimlerini paylaşacakları, okul arkadaşlıklarını sürdürebilecekleri bir platform işlevini de görüyor. Site aracılığıyla mezun öğrenciler kendilerini geliştirebilecekleri işlerle ilgilenirken, mevcut çalışma koşullarından memnun olmamış eski mezunların iş bulmasına da yardımcı oluyor.

Yorumlar