SOĞLA GÖLÜNDE ÇAPAK BALIĞI KEYFİ

Plan pazartesi yapıldı. Hava şartları iyi olursa cumartesi günü Soğla Gölüne balığa gidilecek. Kimler gelecek? Ben ve Hüseyin AKPINAR.  Ayrılmaz ikiliJ. Cuma günü gökyüzü aydınlık ve güneşli idi: Hava da çok soğuk sayılmaz.

Cumartesi sabahı  gözlerimi açtığımda dışarısı karanlıktı. Şöyle saate bir baktım saat 08:15.. Eyvah dedim. Bu havada balığa zor gideriz ama hadi hayırlısı. Saat dokuz oldu gökyüzü hala karanlık.
Hüseyin’i aradım,  acaba gitmeyelim der mi diye ama telefonu açar açmaz ‘’ne duruyorsun daha’’ diye sorunca çaresiz sustum.

Hazırlık yaptık şu bu diyene kadar saat 09:30 u geçti. Yola düştük. OPET Petrolun altından solucanları kazdık, bastık gaza..Göl tarafı da aynı karanlık puslu bir hava. Her yere kırağı yağmış. Pes etmek yok arkadaş. Dönmek yok. Vara vardık Züberte Köyüne. Köyü hemen geçtikten sonra 200 metre ileriye kanala yakın bir yere indik. Gördüm ki bu havada balığa giden tek deli ben değilmişim, meğer ne balıkçılar varmış. Olduğumuz yerin nerdeyse her metrekaresine bir balıkçı vardı.
 Bende 3 Hüseyin de 2 olta var. Taktık solucanları salladık. Beklemeye başladık. 3-4 dakika geçti. Hemen Hüseyin’in oltaya geldi bir tane, derken benimkinin birine, derken derken beş oltanın hangi birini zapt edeceğimizi şaşırdık. Tuttuğumuz balıklar ise pazarda kilosu 1tl den satılan Çapak balığı. Küçük ve bol kılçıklı bir balıktır ama temizleyip pişirmesine erinmeyen için lezzetli bir türdür.

Zaman ilerledikçe filemiz balıkla dolmaya başladı. Daha önce de defalarca balığa geldiysek de az bir balık tutabilirdik, ama bu defa şans bizden yanaydı.

Bu arada yanımıza yavrulu olduğu belli bir köpek geldi. Oltadan çıkan büyük çapakları alıyor, küçüklerini köpeğe  veriyorduk. Uzun zamandır böyle balık çıkmadığı için bu keyfe hasret kalan bizler öğle yemeğini falan boşladık. Saat 15:00 civarı hava  günlük güneşlik oluverdi. Filede 8-10 kg balık.

O gün eve döndüğümde aklıma ilk gelen Bozkırda çok sayıda balık meraklısı olduğu fakat organize olma yolunda bir faaliyet olmadığı idi ki akşam görüştüğüm Bozkır Askerlik şubesinde görev yapan Bçvş Ali TARIM’ın av ve balık üzerine açmış olduğu   www.altar07.com  sitesinde bu tür organizasyonlar için yer düzenlediğini söyledi. Bu sevindirici bir haber. Eğer hedeflenen kitle oluşur ise balığa giden balıkçılar arasında anlaşanlar birlikte hareket ederek balıktan daha fazla keyif alacaklardır.